At du læser her på siden betyder formentlig, at du søger hjælp!
- Uanset om det er hjælp til, at tackle nogle akutte udfordringer, eller få styr på noget, der har stået på over længere tid, så lad os gøre noget ved det.
Læs mere her eller på min hjemmeside https://copesad.dk/
Der er ikke nogen der går gennem livet uden op- og nedture, men der er nogen der kommer nemmere igennem det end andre. Forskellen ligger i den tilgang og de redskaber de benytter sig af.
Er der noget, der ikke fungerer optimalt, eller er der noget, du ikke kan komme igennem, så få hjælp til at se på den tilgang og de redskaber du benytter dig af.
Gratis forsamtale
Kontakt mig for en gratis forsamtale på 15 -20 min. eller book den direkte i mit bookingsystem på min hjemmeside https://copesad.dk/
Ved den gratis forsamtale har du mulighed for at se mig an og stille alle de spørgsmål du har brug for. Denne samtale er uforpligtende.
Hvad kan terapi fx bruges til:
Lavt selvværd, stress, angst, vrede, sorg, depression, negative tanker eller manglende mål kan have store konsekvenser for livskvaliteten, men det behøver ikke at være sådan -- det er blot et udtryk for, at du mangler nogle redskaber/strategier til at tackle dine udfordringer.
Vil du prioritere dig selv, og er du villig til at gøre en indsats, vil der altid være en vej – og jeg vil gerne bistå dig på din vej med al min viden og ekspertise.
Individuel samtale
En individuel samtale tager udgangspunkt i din situation og de udfordringer/problematikker du bringer ind i samtalen. Gennem indsigt og træning kan du udvikle hensigtsmæssig adfærd og følelsesmæssig intelligens – og du vil blandt andet kunne opnå:
Integritet og indflydelse i dit liv
Overskud i din hverdag
Øget selvværd
Følelsen af tilfredshed
Mod til at være den du er
Tillid til dig selv og dine kompetencer
Intensivt forløb
Et intensivt forløb kan anbefales, hvis du står i en akut situation eller har et ønske om, at noget skal ændres her og nu.
En akut situation er ofte karakteriseret ved at den, af den ene eller anden årsag, føles overvældende og udfordrende at håndtere. Det kan for eksempel være:
Stress
Jobskifte/-ophør
Trøstespisning, spise forstyrrelse eller anden selv skadende adfærd
Skilsmisse
Sorg
Sygdom
Træffe en vanskelig beslutning
Præstations angst
Du vil opleve, at et intensivt forløb vil give dig et uvurderlig boost i forhold til den situation, der er omdrejningspunktet for forløbet.
Sessioner for par
Parforholdet er en af de mest betydningsfulde relationer vi har, men ofte også en af de vanskeligste. Årsagen til, at ville gå i et par forløb, kan være mange – de fleste kommer dog af en af følgende årsager:
Genfinde kærligheden – Vi vil gerne hinanden, men det fungerer ikke optimalt
Krise situation (f.eks. utroskab, sygdom, tab) – Hvordan kommer vi videre?
Afklaring – Er der overhovedet en fremtid for vores parforhold?
Par-sessionerne vil give jer konkrete værktøjer, så I er hensigtsmæssigt 'klædt på' til jeres situation her og nu, og i fremtiden. I vil opnå værdifuld viden om jer selv, jeres partner og jeres parforhold, da I får muligheden for, at kunne anskue jeres udfordringer på en anden og mere konstruktiv måde.
Stress coaching
Er du stresset oplever du formentlig, at du mangler overskud og er mere irritabel/glemsom/ked af det end normalt. Du mister muligvis hurtigere overblikket, og har måske fysiske symptomer, som trykken for brystet, hjertebanken, sover dårligt, maveproblemer, uro i kroppen mv.
Jo længere tid du har været stresset, des større konsekvenser har det for dig, dit helbred og dine omgivelser. Det er derfor vigtigt hurtigst muligt at få hjælp til at blive afstresset.
I et stress coaching forløb på ca. 7 gange fordelt over 2½ måned, får du hjælp til at blive afstresset, få mere overskud både fysisk og psykisk, og du lærer at forebygge, så du ikke bliver alvorligt stresset igen.
Lidt om mig
Jeg er eksamineret og certificeret psykoterapeut, coach og mentor. Hos mig kan der tales om alt, og jeg har stor respekt for mine klienter og er ydmyg overfor deres udfordringer/erfaringer/historie.
I praksis anvender og kombinerer jeg coaching teknikker fra erhvervs- og sportslivets verden, med metoder og teknikker fra psykoterapien, på et biopsykologisk fundament. denne kombination sikrer et langsigtet og holdbart resultat.
Endvidere er jeg certificeret stresscoach og Masterstresscoach af stressekspert Bjarne Toftegård. Denne uddannelse er en specialiseret overbygning, der er rettet mod at afhjælpe og forebygge stress.
Jeg brænder for at have det godt. Jeg accepterer, at livet ikke altid opleves som "en dans på roser", men jeg lader ikke stå til, hvis der kan gøres noget.
Kontakt mig
Jeg har praksis i centrum af Holbæk, og kan du ikke møde op pga afstand, sygdom eller andet, fungerer terapi også fint online.
Hvis du allerede nu ønsker, at forespørge på en konkret tid, er du meget velkommen til at benytte mit bookingsystem på min hjemmeside https://copesad.dk/
Hvis du ikke kan finde en tid i bookingsystemet, der passer dig inden for mine almindelige åbningstider, eller er der tale om akut behov for hjælp, er du velkommen til at ringe til mig på Telefon 50 51 91 33
- så vil jeg gøre mig umage for at finde en tid, der passer dig hurtigst muligt.
Uddannelse
Eksamineret og certificeret psykoterapeut, coach & mentor
Jeg har en 4-årig tværfaglig uddannelse som psykoterapeut, coach og mentor, med over 2100 undervisningstimer, 4 års egenterapi, og 2 år klientarbejde under supervision. Uddannelsen har evolutionspsykologien som omdrejningspunkt, hvilket gør den unik i feltet.
Læs evt. mere om uddannelsen på www.psykoterapeutskolen.dk
Certificeret stresscoach:
Jeg har videreuddannet mig i specialet stress, hos Forebygstress.dk v/stressekspert Bjarne Toftegård.
Certificeret Masterstresscoach:
Jeg har taget en master-overbygning på min stresscoach uddannelse, ligeledes hos Forebygstress.dk v/stressekspert Bjarne Toftegård.
Kurser, workshops og enkeltfag
Har læst følgende moduler i psykologi:
• Personlighedspsykologi
• Socialpsykologi
• Kognitivpsykologi
• Udviklingspsykologi.
Kursus i Metakognitiv terapi m/Pia Callesen
Metakognitiv terapi er en ny evidensbaseret psykologisk behandlingsmetode til behandling af psykiske lidelser som stress, angst og depression. Metodens omdrejningspunkt er at få reduceret bekymringer, tankemylder og andre slidsomme tanker, som kan forårsage og vedligeholde psykisk overbelastning. Metoden er bakket godt op af solide videnskabelige undersøgelser, som beviser metodens kliniske effekt over for forskellige psykiske lidelser.
Kurser i forbindelse med frivilligt arbejde med udsatte familier:
• Når livet er svært – hvordan frivillige mentorer kan bidrage med støtte
• Kommunikation og samarbejde – om kunsten at få et godt samarbejde til at køre med den udsatte
• Mødet med det kriseramte menneske – grundlaget for psykisk førstehjælp
• Positiv psykologi og styrker
• Mindfulness – det handler om nærvær
Workshop m/ Professor Sikumar Rao:
Et seminar og workshop om stress, lykke og arbejdsglæde, af indisk/amerikanske professor Sikumar Rao. Sikumar Rao er professor, mentor, coach, underviser, forfatter og foredragsholder. Han er bl.a. kendt for sin populære TEDtalk om arbejdsglæde.
Erfaring
Privat praksis:
Siden 2008 har jeg arbejdet med klienter i egen praksis.
Fra 2008 til 2021 har jeg haft praksislokale på Østerbro i København, og siden 2016 har jeg ejet og drevet klinikken i Holbæk, hvor jeg nu er fuld tid.
Mentor / Familiens Hus, Høje-Taastrup:
Jeg har siden 2012 været tilknyttet Familiens Hus i Høje-Taastrup, hvor jeg
fungerer som mentor. Familiens Hus er et partnerskab mellem Høje-Taastrup
Kommune og Mødrehjælpen, hvor der samarbejdes om en fælles
helhedsorienteret indsats over for unge udsatte familier.
”Tal ordentligt mor og far!” / Kursus for mødregrupper:
I samarbejde med Vivian Lund Hansen, har jeg udviklet og afholdt kurset;
“Tal ordentligt mor og far!” for mødregrupper. Kurset har fokus på forældrenes kommunikation med barnet, og hvordan vi ved at møde barnet hvor det er, kan skabe robuste og følelsesmæssig intelligente børn, med et højt selvværd.
Individuel terapi og coaching:
Afklarende forsamtale (15-20 min): Gratis
Opstartssamtale (90 min.): 1.300 kr.
Individuel session (60 min): 1.200 kr.
Individuel session (90 min): 1.500 kr.
Parterapi
Afklarende forsamtale (15-20 min): Gratis
Parterapi session (90 min): 1.500 kr.
Rabatkøb
5 x 60 min sessioner: 5.400 kr.
5 x 90 min sessioner: 6.750 kr.
Stresscoaching forløb 7 x 60 min. inkl. materiale: 8.000 kr.
Intensiv forløb 4 timer fordelt på en ugen (2 x 90 min. + 1 x 60 min.): 4.000 kr.
Se evt. mere her:
https://copesad.dk/priser/
Af hjertet tak for hjælpen! Da jeg startede hos dig, havde jeg længe vidst, at der var noget galt, men jeg troede, at det var mig, der var mærkelig og bare skulle tage mig sammen – nu ville jeg ønske, at jeg var kommet noget før. Jeg kan huske, at da jeg startede spurgte du mig blandt andet om, hvad der gjorde mig glad, og om jeg havde en holdning til mine følelser – jeg syntes det var mærkelige spørgsmål og tænkte ’Åh nej, det her bliver alt for langhåret og roden rundt i følelser til mig’. Jeg er glad for, at jeg valgte at fortsætte, for det blev ikke som jeg tænkte – det har ikke på noget tidspunkt været ’langhåret’, tvært imod har du været meget seriøs (til tider kontant, når jeg har haft brug for det) og jeg er glad for, at vi også har kunnet grine, særligt i perioder, hvor jeg synes, det har været lidt hårdt. Nu står det mig lysende klart, hvorfor jeg synes, at netop de to spørgsmål var åndssvage – jeg var deprimeret og det ’måtte’ jeg ikke være. Da jeg startede, troede jeg, at jeg skulle have redskaber til, at tage mig sammen (det tror jeg også, at jeg sagde til dig), men det jeg har fået er noget helt andet. Jeg har fundet ud af, hvad der gør mig glad, hvad der giver mening i mit liv, og hvad jeg vil bruge det til, så nu har jeg slet ikke brug for, ’at tage mig sammen’. Tak for det June – jeg kommer igen, hvis jeg får behov for det.
Mand, 34 år - Depression
Jeg kunne ikke stå ved mig selv, jeg gjorde mere for andre end for mig selv, jeg kunne ikke sige fra, jeg var udbrændt og ked af det. Jeg havde ondt indeni og havde lyst til at sove fra det hele!!! June lærte mig, at jeg selv havde indflydelse. Jeg har lært, at jeg sætter retningen i mit eget liv. June sagde en gang ”Klientnavn du har bestemmer-skoene på i dit liv – du vælger om de skal gå til højre eller venstre, og du kommer til at tage konsekvensen af det” Den gang blev jeg lidt skræmt, for det var et af mine problemer, at jeg var bange for, at tage konsekvensen af ’forkerte’ valg. Nu føler jeg mig godt rustet til at træffe valg og tage konsekvensen af dem, og jeg bliver bedre og bedre til det. Jeg fandt ud af undervejs, at det netop var frygten for at træffe forkerte valg, der fik mig til at forholde mig passivt og ikke gøre noget for min egen skyld. Og ja jeg har prøvet at træffe dårlige valg, men nej jeg er ikke død af det 😉 Jeg er ikke udbrændt mere og jeg har lyst til at stå op hver dag. Jeg vil anbefale alle, der går med noget der trækker deres livskvalitet ned, at kontakte June. Hun er et menneske, der vil dig det bedste, sådan følte jeg gennem hele processen (også når det var svært ?).
Kvinde, 45 år - Selvværd
Årsagen til at jeg kontaktede June var, at jeg ikke helt kunne komme til at bestemme i mit eget liv. Jeg havde konstant en indre stemme, der fortalte mig hvad jeg burde gøre, hvad der var det rigtige at gøre. Det stressede mig og gjorde mig ked af det, for jeg følte ikke at jeg kunne leve op til det. Jeg var meget opmærksom på hvad andre tænkte om det jeg gjorde og ikke gjorde, og jeg havde en enorm brug for andres anerkendelse og tilkendegivelse af, at jeg var god nok. Særligt var jeg meget styret af hvad min mor og far synes, og var meget bange for ikke at leve op det deres forventninger. Sammen med June fandt jeg ud af, at jeg ikke havde tillid til mine egne evner til at træffe kloge valg. Jeg fandt ud af, at alt hvad folk sagde opfattede jeg som kritik og afvisninger, og derfor havde jeg også svært ved at knytte mig til folk og stole på dem. Nu har jeg lært at se tingene på en anden måde, og kan se at det folk siger ofte bare er fordi de gerne vil hjælpe mig, og jeg har lært at stole på mig selv og mine beslutninger. Jeg har fundet ud af, at jo mere jeg stoler på mig selv jo mere kommer jeg også til at stole på andre, og deres meninger er ikke så altoverskyggende mere. Jeg er blevet meget gladere, og meget mere tilfreds med mit liv, for nu er det mig der bestemmer i mit liv, og jeg gør det i højere grad ud fra hvad jeg har lyst til og ikke ud fra hvad jeg tror andre forventer.
Kvinde, 29 år - Selvværd og andres forventninger
Jeg kontaktede June, fordi jeg havde en indre uro omkring mine tanker og planer for fremtiden. Jeg følte egentlig ikke, at der var noget stort problem i mit liv, der skulle løses her og nu. – Men mere en tvivl omkring at tage beslutninger om fremtiden, som jeg ikke følte jeg kunne overskue konsekvenserne af, og så at finde svar på spørgsmålet: ”hvad vil JEG?”. June hjalp mig med at få sat ord og orden på mine følelser. Hun hjalp mig finde frem til hvad mine ønsker er og troen på at jeg har ressourcerne til at føre mine drømme ud i livet.
Kvinde, 36 år - Uro omkring fremtiden
Jeg opsøgte June, fordi jeg havde svært ved at forstå og rumme mine følelser, og jeg oplevede flere gange, at jeg fik ødelagt nogle gode relationer. Jeg kunne sjældent finde ro og hvile i mig selv men var meget optaget af at være der for andre. Jeg fandt ud af, at jeg mødte andre med en forventning om, at de ikke rigtigt kunne lide mig. June har hjulpet mig med at forstå baggrunden for mine tanker og følelser, og hun har støttet mig i at finde mig selv. Hun har lært mig at leve i nuet og nyde livet hver dag. Jeg har fået åbnet for en ny dimension af nærhed, jeg ikke kendte til – herunder følelsen af kærlighed til mig selv. Det har været en ret vild rejse, og jeg oplever og nyder hver dag, hvordan det har givet mig mere nærvær, sindsro og større samhørighed med min familie, venner og bekendte. Jeg oplevede fra første session, at June er mega dygtig, hun har en lang række praktiske og brugbare værktøjer og er fuld af gode, konkrete fif til at tackle både store og små udfordringer. Jeg har været tryg hele vejen med Junes anerkendende og omsorgsfulde måde at lytte og stille spørgsmål til det, der er svært.
Kvinde, 47 år - Svære følelser
Igen rigtig mange tak for din hjælp – da jeg henvendte mig hos June, var jeg et dystert sted i mit liv. Jeg blev 6 måneder forinden diagnosticeret med en depression, og havde gået mindst lige så længe og vidst at noget var helt galt. I løbet af min depressions periode havde pådraget mig et misbrug af hash, og var nødsaget til at melde mig syg fra mit studie, simpelthen fordi jeg ikke kunne overskue de mindste ting. Jeg havde mistet kontrollen over mit eget liv og var ude af stand til at finde den rette vej, på egen hånd. Jeg havde allerede været i et forløb hos en psykolog i omkring 3 måneder. Men dette forløb hjalp mig ikke, og gjorde intet ved min personlige udvikling. Så der var bestemt problemer da jeg henvendte mig hos June. Særligt en følelse af håbløshed, at denne negative udvikling ikke kunne ændres. Men det kunne den godt… Jeg sidder og skriver dette 3-4 måneder efter vores første samtale, og det er først nu det bliver tydeligt for mig hvor meget der egentlig er sket i denne periode. Jeg kan med stolthed sige at jeg har stoppet mit hashmisbrug, hvilket jeg ikke havde forudset for 6 måneder siden. Jeg er begyndt på mit studie igen, og jeg er fuldstændig over min depression som ellers har fyldt hele mit liv i snart et år og vigtigst af alt har jeg fået lyst til livet igen. Jeg har mildest talt været begejstret over mit forløb hos June, særligt taget mit tidligere forløb i betragtning. Det der har gjort forløbet så fantastisk har været Junes væsen og hendes måde at sætte tingene i perspektiv. Særligt har hendes fokus på personlig udvikling været livsændrende, man kommer ikke “bare” for at snakke om følelser, men der er konstant fokus på at forbedre sig selv. Hun præsentere forskellige redskaber og metoder til at komme videre i livet, som man så arbejder med imellem møder. Mit forløb hos June har bogstaveligtalt ændret mit liv, og jeg kan ikke takke hende nok, for det hun har gjort for mig. Jeg vil klart anbefale June hvis man går og har nogle problemer som virker håbløse – jeg er sikker på hun kan gøre noget godt for dig. Tak June.
Mand, 23 år - Depression
Jeg startede i terapi hos June for snart tre år siden. Jeg kunne ikke ret meget, jeg var stresset, deprimeret og angst i sådan en grad, at jeg ikke kunne møde op på mit gymnasium. Inden, jeg startede hos June, havde jeg både gået hos en psykolog og hos en psykiater, men ingen af delene hjalp mig tilstrækkeligt. Hos June er jeg både blevet set og rummet, skubbet til og udfordret. Junes terapi har været det vigtigste holdepunkt for mig midt i alt det mørke og er en stor del af årsagen til, at jeg stadig findes, og at jeg har det bedre.
Kvinde, 22 år - Stress og angst
Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte Terapeutmatch. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.