Naturen er i sig selv helbredende og kan skabe forbindelse til nogle helt specielle steder inde i os. Steder af tryghed og forbundethed, steder med ro og tårerforløsende accept af den livssituation vi står i, steder med sorg og gammel uforløst smerte som endelig bliver spejlet i den natur vi møder og af mig som terapeut. Igennem naturterapi ser og oplever vi måske for første gang naturen med helt åbne sanser, uden ord og uden tanker. Kroppen er til stede i alle lydene, i duftene, i synsindtrykkene, i de fysiske fornemmelser.
I naturbaseret psykoterapi kombineres mange forskellige psykoterapeutiske former.
"Hvorfor sidde inde, når alt håb er ude?"
Læs mere på min hjemmeside: www.terapiinatur.dk
Jeg er uddannet REG. psykoterapeut med speciale i naturbaseret, kropsorienteret, eksistentiel og kreativ/kunst terapi.
Derudover er jeg uddannet sanger og musikpædagog fra Det Rytmiske Musikkonservatorium.
1 time: 850 kr.
1 time og 30 min: 1.000 kr.
2 timer: 1.350 kr.
3 timer: 1.850 kr.
6 timer: 3.050 kr.
24 timer: 3.600 kr.
Årsforløb fast månedlig aftale fordelt over et år: 15 % rabat
"At naturen i sig selv kan være terapi, er ikke nyt. Men at tilbringe 24 timer i skoven med Mette - dét folder omgivelserne ud på helt nye måder. Mette evner at bruge skovens elementer til at skabe refleksioner og spejlinger på ens små og store personlige problematikker. Alle sanser bliver sat i spil og skærpet i mødet med naturen, og Mettes faglige viden om planter og naturens elementer bliver brugt til at forankre og udfolde oplevelserne. Symbolerne står i kø, når man med Mettes empatiske guidning åbner sig for skovens mange indtryk. I naturen kan vi finde symboler på vores tanker og følelser, og skoven kan minde os om tidligere oplevelser eller andre situationer, som kan have brug for at blive bearbejdet. Mette evner at skabe et tillidsfuldt rum, og sætter en tryg ramme for dagen, hvor der bliver god plads til både dialog, fordybelse og selvrefleksion. For mig blev det den allerbedste start på en sommer, hvor tiden i naturen gav helt ny mening for mig. Flere måneder efter tænker jeg stadig tilbage på erkendelser og refleksioner som opstod i de 24 timer jeg tilbragte i skoven med Mette Mette har min varmeste anbefaling."
Nina Jørgensen
"Mette gav mig en hjertevarm indgang til naturterapi. Hun skabte et åbent, nysgerrigt og omfavnende rum for resonansen mellem mig og naturen. Hendes rolige og lyttende væsen gjorde det let for mig at hvile i oplevelsen og følge de temaer der opstod undervejs. Det gav en dybere oplevelse at være ude sammen i 6 timer, sammenlignet med almindelig samtaleterapi. Der var god tid til at flyde med i det terapeutiske rum, som naturen åbnede for sammen med Mette. Jeg tænker stadig tilbage på de ting vi arbejde med og mindes ofte om det, når jeg går tur og fx møder de planter vi skabte en forbindelse til."
Margrethe Møller
"Jeg været i 24 timers terapi to gange hos Mette. Begge gange oplevede jeg stor tryghed og plads til mig. Jeg blev udfordret på mange måder, men hele tiden med øje for, hvad jeg havde lyst til og mod på. Jeg elsker de kreative øvelser, jeg fik og at inddrage stemmen i det terapeutiske arbejde. Jeg kan virkelig anbefale at give sig selv sådan en oplevelse."
Ida Marie (45 år)
Hvis du eller en anden person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte Terapeutmatch. Disse instanser kan hjælpe dig med øjeblikkelig hjælp.